Werkwijze

Werkwijze Maashorst
In onze aanpak staat de hulpvraag van het kind en zijn of haar gezin centraal. Deze vraag is het uitgangspunt van onze behandeling, waarbij we verschillende deskundigen betrekken.

We werken volgens de uitgangspunten en de methodiek van Gezin Centraal:

• Vraag- en oplossingsgericht
  • Gericht op het verbeteren van het dagelijkse gezinsfunctioneren
  • Cliënten hebben grote mate van participatie

Het hulpaanbod is breed. Zo kunnen ouders en gezinnen bij Maashorst terecht voor hulp in de eigen leefomgeving. Daarnaast is er deeltijdbehandeling voor kinderen die intensieve behandeling nodig hebben overdag of na school, in hun eigen omgeving (school of kinderdagcentrum) of bij een Maashorst-locatie. Daarnaast is er 24-uurs zorg. Een bijzondere dienstverlening is het Omgangshuis. Hier krijgen gescheiden ouders, die niet zelf tot een omgangsregeling kunnen komen, professionele ondersteuning met bemiddelingsgesprekken en begeleiding van de omgang.

Maashorst werkt indien nodig samen met andere zorginstanties, zoals de GGZ. Bovendien maakt Maashorst deel uit van Koraal Groep, een organisatie die zich inzet voor mensen met een beperking of belemmering op verstandelijk, lichamelijk en/of psychosociaal gebied. Koraal Groep bestaat uit elf stichtingen, verspreid over Noord-Brabant en Limburg. Al deze stichtingen hebben hun eigen karakter en specifieke deskundigheid. Samen bieden deze stichtingen een aanvullend, compleet hulp- en ondersteuningsaanbod. Wij noemen dat full service. Cliënten kunnen voor bijna al hun hulpvragen op het gebied van jeugdhulp, speciaal onderwijs, gehandicaptenzorg of arbeidsintegratie binnen Koraal Groep terecht.

Deel deze pagina op